De bruiloft in Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu De bruiloft in Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu

De bruiloft in Cordoba

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 Oktober 2016 | Spanje, Córdoba

Hola amigos! Ik heb jullie weer een hele hoop te vertellen. Het weekend van de bruiloft is weer achter de rug en wat heeft iedereen genoten ! Het was zo gaaf om een keer een Spaanse bruiloft en alles eromheen mee te maken. Om te beginnen zijn we eerst op donderdag 6 oktober vertrokken naar de plaats Cordoba. We verbleven daar namelijk het hele weekend met de hele familie van de bruidegom . Toen we 's avonds aankwamen op de locatie keek ik m'n ogen uit. Wat was de villa groots en prachtig ! We hadden een fantastisch uitzicht op Cordoba wat je overdag nog beter kon zien. Ook was de villa uitgerust met een gigantisch zwembad en een tennisbaan. Ik heb me daar prima vermaakt met de kinderen en wat ze heel leuk vonden was het spel 'hide and seek' wat natuurlijk best moeilijk was in zo'n groot huis met veel verstopplaatsen.
Toen ik vrijdagmiddag alle vrouwen druk bezig zag met koken vroeg ik me af wat er ging gebeuren en voor wie al dat eten was. Het bleek dat een groot deel van de gasten van de bruiloft kwam eten en feesten die avond. Tegen 9 uur stroomden de gasten binnen in een tuin die was omgetoverd tot een feest locatie. Het was gezellig druk en de mensen hebben allemaal heerlijk gegeten.
Zaterdag was de grote dag aangebroken. Eerst hebben we lekker uitgeslapen. Vervolgens ben ik met de mannen en kids een kijkje wezen nemen op de locatie van het feest van de trouwerij. Er viel nog een hoop te doen maar ik was ervan overtuigd dat het er allemaal prachtig uit ging zien. Aan het einde van de middag ging iedereen optutten voor de bruiloft. Twee visagisten, waaronder een goede vriend van de familie, kwamen langs om de dames er allemaal tot in de puntjes uit te laten zien. Het woord Guapa (mooi) heb ik dan ook erg vaak voorbij horen komen, en dat was helemaal terecht want iedereen zag er fantastisch uit!
Vervolgens vertrokken we in taxi's naar de kerk. Het was een mooie dienst en het bruidspaar zag er heel mooi en gelukkig uit !
Na het officiële gedeelte in de kerk was het tijd voor het feest. In 5 grote bussen werden we naar de locatie gebracht. Zoals ik al had verwacht was dit ook weer een fantastisch gezicht. Buiten stonden overal kraampjes met eten en er was onder andere een mohito bar. Tientallen obers liepen rond met drankjes en tapas hapjes. Rond half 1 werden we naar binnen geleid om daar plaats te nemen aan de prachtig gedekte tafels. Iedereen zat lekker te dineren en gezellig te kletsen. Na het uitgebreide diner werden de tafels aan de kant gezet en de muziek een tandje harder gezet. Nu was het de hoogste tijd om te dansen. Het was één groot feest en iedereen had het enorm naar zijn zin! Al met al was het een geslaagd weekend en ben ik super blij dat ik dit mee heb mogen maken. Ik ben weer een hele ervaring rijker !
Nu is weer de start van een nieuwe week en ik ben benieuwd wat deze me allemaal gaat brengen.
Hasta luego !

  • 10 Oktober 2016 - 17:22

    Jacqueline:

    Wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt! Leuk om te lezen. Zo fijn dat je t goed naar je zin hebt. Als dit zo een half jaar doorgaat heb je heel wat blogs om te maken. Toppie!

  • 10 Oktober 2016 - 17:48

    Lisette:

    Super gaaf milou wat je allemaal meemaakt!! Geweldig!! Leuk ook om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik blijf je volgen! Groetjes, Lisette


  • 10 Oktober 2016 - 20:53

    Nicole:

    Ohhhh wat kan jij mooi schrijven zeg! Alsof we erbij zijn of een
    Boek lezen. Jeetje wat een gaaf feest. Zoveel dagen, een en al leuke momenten
    En al de mooiste herinneringen aan t maken, op de meest prachtige locaties.
    Allemaal in mooie kleding natuurlijk. De blonde dame in Spanje...Super te lezen.
    Ik verheug me al op de volgende blog hoor! Liefs van ons!

  • 10 Oktober 2016 - 23:05

    Marije:

    Jeetje Milou, wat een ervaringen doe jij daar op!
    En wat hebben het naar je zin, zo te lezen! Geniet van al deze mooie dingen en ben benieuwd naar je volgende blog! Liefs Marije

  • 11 Oktober 2016 - 11:00

    Gerda:

    Hoi Milou, wat een fantastische ervaring. En zo kom je nog eens ergens. Hoe gaat het op spaanse les?

    Je leert vast snel! Het weer nog lekker zeker! Hier wordt het kouder. Vooral s'morgens kun je de winterjas al wel aan. Goed voor de winkel zullen we maar denken. September was tenslotte veel te warm.
    Ben afgelopen weekend nog even bij je paps en mams op de borrel geweest, om m'n broertje nog even gedag te zeggen. Bobby was ook nog thuis, maar ging snel erna lekker stappen met wat vrienden.

    Nou ik weer op de hoogte en jij ook. Fijne week, en groet en kus van ons.

  • 11 Oktober 2016 - 11:03

    Gerda:

    oh ja vergeet ik helemaal, wat een gave foto's en wat zien jullie er allemaal prachtig uit!
    Nou doei!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Milou

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 12533

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 28 Februari 2017

Mijn ervaringen als Au-pair in Spanje

Landen bezocht: