Verslag 5 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu Verslag 5 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu

Verslag 5

Door: Milou Padmos

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 November 2016 | Spanje, Sevilla

Hola!
6 weken in het prachtige Sevilla zijn alweer voorbij. De tijd gaat zo snel hier. Ik zal jullie vertellen over afgelopen week.
Zo heb ik onder andere een cultureel dagje gehouden, ben ik naar de bioscoop geweest en heb ik zoals altijd weer genoten van Lineths heerlijke kookkunsten.
Lineth woont ook bij dit gezin. Ze komt uit Honduras en doet hier het huishoudelijk werk. Afgelopen week heeft ze voor ons enchiladas gemaakt op Hondurese wijze. Het was enorm lekker, maar alles wat Lineth kookt is heerlijk! Volgens mij kookt ze ook wel met heel veel passie en plezier, want ze staat altijd te dansen en zingen in de keuken. Altijd erg vrolijk in huis dus!
Vrijdag avond heb ik gezellig een movienight gehouden met de oudste dochter, Ipa. De film die we keken was Spaans, maar met de nodige uitleg van Ipa tussendoor begreep ik het wel.
Zaterdag hebben Maaike, een vriendin van school, en ik besloten om eens wat te bekijken van de stad. We hadden afgesproken bij Casa de Pilatos, een heel mooi paleis, en zijn vervolgens naar binnen gegaan. Daar hebben we ook nog een Guided Tour gehad dus we zijn ook weer wat informatie rijker over de geschiedenis van Sevilla.
Hierna wilden we graag naar Santa Cruz. Dit is één van de mooiste wijken van Sevilla. Maaike en ik hebben beiden totaal geen richtingsgevoel en onze navigatie werkte ook al niet mee. Het heeft dus wel een tijdje geduurd voordat we eindelijk in dit wijkje waren. Na deze trip hadden we onszelf maar eventjes getrakteerd op een ijsje, daar waren we wel aan toe. We hadden enorm veel gelopen en het was die dag ook nog eens stikheet.
Tegen de avond ging ik weer richting het centrum. Thijs was jarig dus dat moest natuurlijk gevierd worden!
We waren eerst uitgenodigd in zijn appartement maar dit was voor Maaike en mij ook weer een hele opgave om te vinden, maar het is gelukt ;)
Na het feestje in het appartement zijn we doorgegaan naar de club Tokyo. Dit was te ver lopen dus hebben we besloten een Sevici fiets te huren, die overal in de stad te vinden zijn. Ik had geen Sevicibike kaartje, dus dat werd met z'n tweeën op 1 fiets.. Zonder bagagedrager.. Je snapt dus wel dat dit ook niet van een leien dakje ging.
Maar we zijn veilig en wel aangekomen en hebben nog lekker gefeest en gedanst in de club.
Toen ik de taxi naar huis wilde nemen en m'n adres zei, wist de taxi-chauffeur niet waar dit lag. Iemand die de weg niet weet en geen navigatie heeft.. En dat noemt zichzelf dan een taxi-chauffeur haha. Maar ik had wel weer gelijk de gelegenheid om m'n Spaans te oefenen. Dus ik in m'n beste Spaans geprobeerd om hem de weg te wijzen: a la derecha, a la izquierda, aqui aqui!! De taxi-chauffeur begreep me prima dus missie geslaagd.
Zondag avond ben ik met de meiden en Lineth naar de bioscoop geweest. Ook deze film was weer in het Spaans, maar het meeste begreep ik wel.
En dan had ik ook nog beloofd om te vertellen over mijn tripje naar het buitenland. Ik heb afgelopen week met m'n vrienden namelijk tickets gekocht voor een weekendtrip naar Marokko ! Het laatste weekend van november gaan we en ik verheug me er al enorm op. Ik denk dat dit ook weer een hele leuke ervaring word die ik nooit meer zal vergeten.
Nou ik denk dat ik jullie wel weer voldoende op de hoogte heb gebracht.
Op naar week 7 , adios!

  • 02 November 2016 - 19:54

    Jacqueline :

    Wat heerlijk weer om te lezen. Je bent al aardig ingeburgerd! En dat is mooi want dan kan jij in december onze gids zijn! Veel plezier nog en kijk al weer uit naar je volgende blog!

  • 02 November 2016 - 22:07

    Marije:

    Hey Milou,

    Het houdt niet op met je avonturen daar hè, maar jeetje wat vermaak jij je daar goed!
    En wat doe je allemaal leuke dingen met je nieuwe vrienden daar! Ook dat heb je blijkbaar goed getroffen... En nu nog weer een trip naar Marokko geboekt, hoe geweldig is dat! Blijf genieten meid, maar volgens mij doe je dat wel en heb jij helemaal niet genoeg aan dit halve jaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Milou

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 12526

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 28 Februari 2017

Mijn ervaringen als Au-pair in Spanje

Landen bezocht: