Verslag 6 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu

Verslag 6

Door: Milou Padmos

Blijf op de hoogte en volg Milou

14 November 2016 | Spanje, Sevilla

Hola amigos !
Ik heb weer wat leuke dingen te vertellen!
Zaterdag 5 november organiseerde school een tripje naar het dorp Ronda. Helaas ging dit niet door vanwege het slechte weer wat ze opgaven. Toch wilden we iets leuks doen en zijn naar het centrum gegaan. Marlijn, Maaike, Carla en ik zijn naar een foodmarket geweest. Dit zat een beetje verstopt in een heel klein schattig straatje. We besloten binnen een kijkje te gaan nemen. Voor €3,50 kon je een ticket kopen. Hiervoor had je dan een drankje naar keuze en kon je een tapa uitzoeken in één van de kraampjes. Je had onder andere een kraampje visgerechten, rijstgerechten en pasta gerechten. We hebben lekker gesmuld en zijn toen richting de winkelstraat gegaan. Ik heb niks gekocht, maar ik loop bijna elke dag door deze prachtige winkelstraat dus tijd zat om nog eens wat leuke dingetjes te kopen.
De dag erna waren Lineth en ik alleen in huis. Ik heb niet veel uitgevoerd en lekker een relax dagje gehouden. Wel ben ik 's middags even naar Metromar geweest. Dit is een winkelcentrum bij ons in de buurt. Maar ik had natuurlijk weer eens niet naar de openingstijden gekeken.. Zondag gesloten dus. Blond he ?!
Maar toch moet ik binnenkort nodig nog wat nieuws shoppen, mijn roze sloffen werden namelijk vierkant uitgelachen door het hoofd van het gezin ; señor Pepe.
Ik heb overigens van bronnen gehoord dat hij een beetje teleurgesteld in me was, aangezien ik hem nog niet in één van m'n vorige blogs heb genoemd. Dus nu even een special edition stukje over hem. Ik kan er natuurlijk geen gras over laten groeien. Deze man laat me wel in zijn huis wonen bij zijn gezin en hij zorgt enorm goed voor iedereen en zo ook voor mij. Ik voel me zo vereerd dat ik een half jaar bij dit gezin mag doorbrengen. Afgelopen week zei Lola trouwens ook wel iets bijzonders. Ze vroeg of ik m'n familie miste, en daar antwoorde ik natuurlijk ja op. Toen ze zei 'but you have us now, we are your new sisters !' werd ik stiekem wel een beetje ontroerd. Zo enorm lief dat ze dat zei.
Het is ook altijd erg gezellig en vaak staan de tranen dan ook weer in m'n ogen van het lachen. Vooral Lineth en ik hebben altijd de grootste lol samen. De communicatie tussen mij en Pepe gaat soms een beetje moeizaam omdat mijn Spaans nog niet optimaal is en zijn Engels is..laat ik het zo zeggen.. heel erg basis haha. Maar hij doet z'n best met de zinnetjes die hij kan zoals 'open the window' en 'we are the champion'. Ik hoop echt dat het me gaat lukken om binnenkort vloeiend Spaans te kunnen spreken. Dat zou de communicatie ook een stuk makkelijker maken.
Vorige week kwam ik thuis van school en Lucia kwam gelijk naar me toe en zei 'you have a surprise!! We go upstairs, there is the surprise!!!' We gingen dus naar boven en toen zag ik een doos met sinterklaas inpakpapier op m'n kastje staan. Dit moest uit Nederland komen, dacht ik.. En ik kon niet wachten om het open te maken. Lucia en ik scheurden het papier open en we keken wat er in de doos zat. Een pot pindakaas en pepernoten ! Heerlijk ! Ook zat er nog een lief kaartje bij van m'n vrienden. Heel leuk dat ze dit naar me hebben opgestuurd.
Om nog even in de Hollandse sfeer te blijven heb ik afgelopen vrijdag gekookt. Asperges met ham, aardappelpuree, een stukje kip en een botersausje erbij.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik dit maakte dus ik hoopte dat het allemaal goed verliep. Ik wilde natuurlijk wel dat ze het echt lekker zouden vinden. Toen ik de borden op tafel serveerde werd ik wel een beetje nerveus haha. Maar ze vonden het gelukkig allemaal lekker !
De trip naar Ronda was verplaatst en is nu afgelopen zaterdag geweest. Ook zijn we nog naar het dorpje Setenil geweest wat ook wel leuk was om te zien. Een heel leuk klein dorpje met alleen maar witte huisjes. Dit dorpje staat bekend om de huisjes omdat de meeste een soort van grotwoningen zijn.
Toch vond ik Ronda wel het mooist. Daar aangekomen liepen we eerst langs het 'Balcon del Coño'. Er zit wel een grappig verhaal achter de benaming hiervan. Als mensen namelijk dit 'balkon' opliepen, riepen ze coño omdat ze niet hadden verwacht dat je gelijk een diepe afgrond zag. Ohja ik zal er even bij vertellen: coño is een scheldwoord, dus dit kun je maar beter niet zeggen tegen Spanjaarden ;)
Hierna zijn we doorgelopen naar Puente Nuevo, een brug over een hele diepe kloof. Het uitzicht vanaf hier was prachtig. We hebben nog een Tinto Verano gedronken in het heerlijke zonnetje, en dit alles ook nog eens op een terras tegen de wand van de kloof. Alles bij elkaar dus weer een hele leuke, en ook
nog eens een culturele dag gehad.
Ik zal snel weer schrijven over de rest van m'n avonturen, er staat me nog een hoop leuks te wachten!

  • 14 November 2016 - 17:53

    Allison:

    Aaaaaaahhhh tinte de veranoooo heerlijk! En leuk stukje weer milou! Hoop je gauw te zien en ik weet wat dat scheldwoord betekent. Ik heb Spaanse familie en als ze hier waren was dat t eerste wat ze me leerden. Dikke knuffels van ons

  • 14 November 2016 - 19:09

    Jacqueline :

    He moppie, wat een belevenissen allemaal. Echt lief van lucia om dat te zeggen. Ik geloof ook zeker dat je er nu een Spaanse familie bij hebt! Ik kan niet wachten om ze te ontmoeten! En eh.....die tinto verano wil ik ook graag proeven!

  • 14 November 2016 - 22:26

    Nicole:

    Hi Milou! Te gek zeg, weer zo'n super verhaal!!!
    Wat fijn dat je daar familie hebt gevonden. Vooral
    Dat het zo vertrouwd voelt!! Super leuk! Maar ook
    Voor ons fijn te horen dat het zo ontzettend goed voelt voor jou!
    Heel speciaal!! We hopen he snel te zien en zelf een knuffel te kunnen geven. Maar eerst
    Nog genieten van al je bezoekjes he?!

  • 15 November 2016 - 22:14

    Marije:

    Hey Milou,
    Weer zo'n mooi stukje van je! Het blijft heerlijk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt! En wat een lieve vrienden van je om zo' n Hollands pakketje op te sturen!
    Lekker hoor! Kun je ze dat daar mooi laten proeven. ..
    Veel plezier weer de komende tijd! We wachten je volgende stukje weer af!
    Liefs Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Milou

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 12526

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 28 Februari 2017

Mijn ervaringen als Au-pair in Spanje

Landen bezocht: