Eerste verslag vanuit Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Sevilla

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

05 Oktober 2016 | Spanje, Sevilla

Wauw! alweer 2 weken zit ik hier, in het prachtige Sevilla als au-pair. Ik heb het zo onwijs naar mijn zin. De levensstijl is niet te vergelijken met Nederland maar toch kan ik hier wel aan wennen. Elke dag rond een uurtje of half 3 middageten, wat overigens een hele maaltijd is, en rond half 9 als de kids gedoucht zijn gaan we avondeten. De siësta bevalt mij ook prima, al heb ik daar niet altijd tijd voor haha. Elke doordeweekse dag leer ik Spaans op de Mausschool midden in het centrum van Sevilla. Hiervoor moet ik een flinke trip maken om er te komen maar dat is het zeker waard! Ik merk al dat ik steeds meer dingen ga verstaan in het Spaans, maar toch praten de mensen hier zo snel dat het afentoe moeilijk te volgen is.
Op school heb ik al wat vrienden gemaakt die ook allemaal au-pairs zijn, wat super fijn is. Zo delen wij ervaringen over ons nieuwe leven hier en kunnen we praten over onze ups en downs, want we begrijpen elkaar.
De school organiseert in het weekend (leuke) tripjes. Afgelopen weekend wilden m'n vrienden en ik naar de Flamemco show gaan, een show met de typisch Spaanse dansstijl de flamenco. Dit was een klein beetje aan de saaie kant dus besloten we nog gezellig te gaan stappen! We hebben ons toen prima vermaakt. Eerder die dag was de planning om met een groep naar het strand in Matalascana te gaan. Dit verliep overigens niet helemaal zoals wij dit wilden. Carla en ik stonden op het verkeerde busstation en zouden een paar uur moeten wachten op de volgende bus.. We besloten ons op te splitsen van de groep en naar een ander strand te gaan genaamd Punta Umbría. Na ongeveer anderhalf uur in de bus te hebben gezeten waren we eindelijk aangekomen op het strand, en wat was het prachtig !!
Met de familie waar ik verblijf doen we ook een hoop leuke dingen. Zo heb ik in de eerste week een rondleiding gehad door Sevilla en hebben ze me een hoop verteld over de stad en hebben ze me typisch Spaanse gerechten laten proeven.
In het weekend waren we naar het strand geweest , daar hebben ze een tweede huisje. Op zaterdag waren we naar een Portugees strand geweest, Portugal was namelijk niet ver van ons vandaan. Zondag hebben we onze dag doorgebracht op een strand in de buurt en hebben de kinderen en ik onder andere zandkastelen gebouwd en schelpen gezocht. Aankomend weekend mag ik met de familie mee naar Cordoba en daar gaat een trouwerij plaatsvinden. Ik ben erg benieuwd hoe een Spaanse bruiloft verloopt en heb er erg veel zin in! In mijn volgende blog zal ik jullie vertellen hoe dit was.
Adiós

  • 05 Oktober 2016 - 22:23

    Jacqueline :

    Super milou om te lezen dat je t naar je zin hebt. Zo kun je t wel een half jaar volhouden denk ik. Lekker blijven genieten en succes met je Spaanse lessen!
    Love you!

  • 06 Oktober 2016 - 00:24

    Marije:

    Wat lekker Milou dat je zo aan het genieten bent!!!
    Vooral blijven doen!!! Ook super leuk om te lezen hoe jij het daar hebt!
    Zie uit naar je volgende verhaal!
    Veel plezier en succes nog daar...
    Groetjes Marije

  • 06 Oktober 2016 - 06:46

    Allison:

    Wauw meid wat een mooie tijd ga je daar beleven. Geniet ervan en je hebt straks prachtige herinneren en een hoop mooie nieuwe mensen erbij. Leuk die blogs en ik ga ze blijven volgen. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw wel en wee. Geniet en hopelijk zien we je met de kerst weer even. En let op je witte allstars hè

  • 06 Oktober 2016 - 18:56

    Gjolanda Kerkhoff:

    Wat een super gave belevenis. Geniet er lekker van.
    Zo zie je Spanje echt eens op een andere manier.
    Ben stiekum wel een beetje jaloers dat jij daar zit en
    Ik hier in de kou.... brrrrr
    Veel plezier nog! Dikke kus!

  • 09 Oktober 2016 - 11:47

    Ina:

    Wat heerlijk dat je het zo goed naar je zin hebt...geniet d,r heerlijk van..

  • 10 Oktober 2016 - 12:58

    Nicole:

    Wow te gekke ervaring Milou!
    En super dat het een fijn en mooi gezin is waar he bent.
    Allemaal leuke en mooie dingen doe je daar! Genieten hoor!
    Echt super trots op je!
    En gaaf dat we het zo een beetje met je mee kunnen beleven!
    Veel plezier daar nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Milou

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 1358
Totaal aantal bezoekers 12552

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 28 Februari 2017

Mijn ervaringen als Au-pair in Spanje

Landen bezocht: