Verslag 4 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu Verslag 4 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu

Verslag 4

Door: Milou Padmos

Blijf op de hoogte en volg Milou

27 Oktober 2016 | Spanje, Sevilla

Buenos dias!
Ik heb weer een aantal verhalen die ik met jullie wil delen. Allereerst zal ik vertellen over de communie van Lola. Dit was weer een super gaaf feest en ik ben zo blij dat ik hierbij aanwezig mocht zijn. Ik heb zoveel geluk met deze familie en vind het enorm leuk dat ze me overal bij betrekken. Het voelt voor mij ook echt alsof ik deel uitmaak van deze fantastische liefdevolle familie.
Zaterdag 22 oktober, de grote dag was aangebroken. Ik werd wakker.. maar niet op de manier die ik gehoopt had. Ik werd namelijk gewekt door de keiharde regen die ik op de ramen hoorde tikken. Tot nu toe bijna elke dag heerlijk weer gehad en dan net op deze dag is het weer om van te huilen. Het leek zelfs net even of ik in m'n koude kikkerlandje Nederland was .. Nou en dat klimaat is wel het laatste wat ik wil haha.
Maar natuurlijk was alles tot in de puntjes geregeld en kon het hele feest gewoon binnen gehouden worden. Voor het feest gingen we naar de school van de kids. Daar werd in de kerk de communie gehouden. De kids die de communie deden waren allemaal gekleed in een witte jurk met een wit mutsje op. Toch sprong Lola eruit met d'r knappe koppie en ik vond ook wel dat zij de mooiste jurk had van het stel.
Na de dienst was het tijd voor het feest. Op de locatie was er een aparte ruimte voor de kinderen met 2 meiden die voor animatie zorgden. Voor mij betekende dit dus dat ik niet hoefde op te passen. Naast de kinderruimte was de ruimte voor de volwassenen, waar werd gegeten en gedronken en waar de dranken waren. De catering was allemaal super geregeld en het eten was heerlijk. Na het eten ging iedereen naar een andere ruimte. Je kwam eerst langs de 'sweets Lola' hoek met allerlei snoepjes,koekjes en taarten. Vervolgens was er een fotohoek waar je met leuke accesoires foto's kon laten maken. En ook was er nog een make-up hoek waar de meiden allemaal mooi opgemaakt werden voor de foto's.
Als je iets verder liep kwam je terecht in een ruimte wat net een discotheek leek. Er was een bar, een podium, er waren dj's en er was zelfs een karaokeset. Iedereen begon te zingen en te dansen, er werden een hele hoop foto's gemaakt en er werd lekker gesnoept. Het was een fantastische dag en ik heb weer erg genoten! Zelf heb ik vroeger ook mijn communie gedaan maar dit was zo anders en zoveel grootser, echt buitengewoon !
De dag na de communie hebben we eerst allemaal lekker uitgeslapen.
Eind van de middag wilde ik met m'n vrienden even de toerist uithangen en wat bezichtigen in het centrum, daarna was het plan om wat te gaan eten. Het is alleen bij eten gebleven aangezien het weer dramatisch was en we eigenlijk echt geen zin hadden om zo door de stad te gaan lopen.
Woensdag 26 oktober heb ik op school m'n eerste 'examen' gehad. Deze ging voor mijn gevoel redelijk goed. We hebben het eerste boek uit en gaan nu een niveau omhoog, naar niveau A1.2. Ik hoop een zo hoog mogelijk niveau te bereiken de komende maanden. Dat zou me een hoop voordeel opleveren bij de opleiding die ik hierna wil volgen. Ik ben er nu namelijk zeker van dat ik dan ook het vak Spaans ga kiezen!
Maar voordat ik aan mijn studentenleven begin staan me hier nog een hoop leuke avonturen te wachten ! Zo ga ik bijvoorbeeld ook nog een keertje het buitenland opzoeken .. Ik zal hierover schrijven in mijn volgende blog en laat jullie nog even in spanning afwachten ..

  • 27 Oktober 2016 - 09:24

    Nicole:

    Wowie Milou!!! Telkens denk ik: nu heeft ze het hoogtepunt wel bereikt
    In Sevilla, maar niets is minder waar. Het lijkt niet
    Op te houden met alle leuke fantastische dingen die je meemaakt.
    Wat ontzettend gaaf. En voor zo'n klein meisje Lola zo'n groots feest. Ik vind dat jij
    Ook een prinses bent hihi in alle opzichten! Super ervaring, dit maak je nooit meer mee.
    Knap van je, de Spaanse studie! Kunnen wij je inhuren als tolk voor Colombia! Dat zou toch super zijn

  • 27 Oktober 2016 - 12:33

    Gerda:

    hoi Milou,
    Nou het reisverslag is weer super. En die feestjes ook. Als je thuis bent zal dat best weer even wennen zijn.
    Ook je spaans gaat goed lees ik. Nou super hoor.
    Je broer heeft maandag bij mij in de zaak gewerkt. Zat een beetje omhoog, en hij heeft vakantie.
    Was erg gezellig, en hij heeft een hoop gedaan. Zelfs de winkel aan het stofzuigen geweest haha.
    S,avonds bij mij gegeten, je moeder trouwens ook.
    Nou je bent weer op de hoogte en ik ook.
    Succes met alles, en de groeten aan de familie.
    Liefs, Gerda en Kees

  • 27 Oktober 2016 - 15:43

    Allison:

    Geweldig meid, wat een een bofkont ben je! Dat zal ontzettend wennen zijn als je weer terug moet straks naar je gestroomlijnde leventje! Heel leuk om je verslagen te lezen en blijf zo doorgaan! Echt superleuk om te volgen. Dikke kus van ome sjonnie, desje en van mij!

  • 27 Oktober 2016 - 22:46

    Jacqueline:

    He lieverd,
    Wat heb je weer een mooi stukje geschreven! Ben echt super trots op je! De familie Cortes is echt een lot uit de loterij en ik ben zo blij dat jij al die geweldige momenten met hun mag beleven. Je bent een prachtig avontuur aangegaan en dit houdt voorlopig nog niet op zo te lezen! Geniet van elke dag en we wensen je nog veel mooie, warme onvergetelijke momenten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Milou

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 12547

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 28 Februari 2017

Mijn ervaringen als Au-pair in Spanje

Landen bezocht: