Verslag nummer 3 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu Verslag nummer 3 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu

Verslag nummer 3

Door: Milou Padmos

Blijf op de hoogte en volg Milou

18 Oktober 2016 | Spanje, Sevilla

Het is alweer een maand geleden dat ik in het vliegtuig zat om dit grote avontuur aan te gaan. Maar je kent het gezegde vast wel: time flies when you are having fun ! En fun, ja dat heb ik absoluut ! Elke ochtend sta ik op met een lach op m'n gezicht en heb ik weer zin om ertegenaan te gaan. Op school heb ik het ook naar m'n zin. De leraren zijn enorm lief en altijd heel geïnteresseerd in je. Ook merk ik dat ik zo snel dingen oppik en zoveel leer van alles en iedereen om me heen. Vele Spanjaarden kunnen niet of nauwelijks Engels dus moet ik maar met m'n nu nog gebrekkige Spaans de gesprekken aangaan. Maar juist door het gewoon te proberen gaat het spreken steeds beter. Zo lukt het bijvoorbeeld al om in goed Spaans een cappuccino te bestellen. Dit komt ook wel van pas aangezien ik en m'n vrienden van school elke dag voor de les begint lekker een bakkie koffie doen bij ons favoriete cafeetje.
Afgelopen woensdag was het in Spanje een nationale feestdag. Dit betekende dat iedereen vrij was. M'n vrienden en ik zijn toen het centrum in gegaan en gingen daar tapas eten. Er stond zoveel lekkers op de kaart dus hebben we allerlei verschillende dingen besteld. We hebben lekker gesmuld van alles wat op tafel stond. Ook moest er natuurlijk het één en ander geshopt worden! En als je van shoppen houd, dan zit je in het centrum van Sevilla perfect. Wat een fantastische winkels hebben ze hier zeg. Van grote ketens als Zara en Mango tot hele leuke kleine boetiekjes in de zijstraatjes.
Na een gezellige dag te hebben gehad wilde ik met de bus weer richting huis gaan. Ik heb ruim een half uur op de bus gewacht en toen dacht ik eindelijk naar huis te kunnen. Vervolgens stapte ik de bus in en werd mij verteld dat ik alleen gepast kon betalen.. De bus kon ik dus wel vergeten en heb het toen maar op een lopen gezet. Thuis aangekomen werden mijn tassen bijna uit m'n handen getrokken omdat de meiden zo benieuwd waren naar wat ik gekocht had. Echte ''meisjes meisjes'' zijn het maar dat vind ik wel leuk ! Mijn kledingkast is ook al een aantal keren geplunderd om winkeltje te spelen of gewoon voor een leuk verkleedpartijtje.
Toen het weekend was aangebroken stond er op zaterdag een sangria party gepland op school. Dit konden we natuurlijk niet missen en dus zijn ik en m'n klasgenoten erheen gegaan. Nadat dit feest was afgelopen zijn we nog doorgegaan naar de club Utopia. We kwamen aan en zagen een enorme rij voor de club staan. Opzich niks mis mee want dit betekende dat het een gewilde plek was om uit te gaan dus we sloten gelijk aan in de rij. En tot onze grote verbazing kregen we ook nog eens een VIP stempel, waardoor we gratis naar binnen konden. We hadden geen flauw benul waarom wij dat kregen maar hé, het is altijd mooi meegenomen. Goede muziek, een lekkere koele desperados in m'n hand en dansjes doen.. wat wil je nog meer? Ik gok dat er nog vele van zulke gezellige zaterdagavonden zullen volgen.
Aankomende zaterdag heeft één van de kinderen, Lola, haar eerste communie. Dit beloofd een groot feest te worden en ik kijk er enorm naar uit. Ik zal hiervan ook weer een uitgebreid verslag geven in mijn volgende blog.

Saludos desde la bonita sevilla !

  • 18 Oktober 2016 - 12:54

    Jacqueline :

    Wat ontzettend leuk weer om te lezen! Ik kan bijna niet wachten om naar je toe te komen zodat jij je ervaringen met ons kan delen! En natuurlijk ons de stad laten zien! En ik wil ook heel graag je Spaanse fantastische familie ontmoeten! Heel veel plezier nog en blijf vooral lekker schrijven!

  • 18 Oktober 2016 - 16:22

    Allisom:

    Nou nou ik vraag me bijna af of je niet gewoon vakantie aan t vieren bent in plaats van die kindjes op vangen en verzorgen! Heerlijk. Geniet er van! Hoe lang heb je niet moeten lopen naar huis???

  • 18 Oktober 2016 - 18:51

    Milou :

    Jaaa kan ook echt niet wachten totdat jullie me komen opzoeken mama! Heb zo'n zin om alles aan jullie te laten zien en jullie voor te stellen aan de familie, die inderdaad fantastisch is!!

  • 18 Oktober 2016 - 18:54

    Milou:

    Nou Allison, soms is het inderdaad net of ik op vakantie ben, maar ik moet ook echt wel wat doen hoor haha! Ik moest een half uurtje lopen maar nu moet ik dat stuk wel vaker lopen. M'n fiets is namelijk gestolen en de bus gaat soms echt om rot tijden

  • 18 Oktober 2016 - 22:07

    Nicole:

    Hi Milou, wat super gaaf weer om te lezen! En wat een lekkers en leuke dingen heb je allemaal geproefd en mee gemaakt!! Haha wat leuk dat de meisjes alles "lenen". Dus je kan leuk uitgaan daar? Zo zo VIP !! Haha een en al VIP lijkt me! En nog conditie krijgen ook!

  • 18 Oktober 2016 - 23:00

    Milou:

    Hi Nicole , ja absoluut ! Ja je kan heel goed uitgaan hier in het centrum ! En die conditie komt er ook wel, heb mezelf er ook weer eens toe gezet om aan het hardlopen te gaan haha. Maar in die hitte soms wel slopend hoor pfff

  • 19 Oktober 2016 - 21:10

    Marije:

    Het Milou, wat ben je toch ontzettend aan het genieten! Wat heerlijk om te lezen dat je al zoveel vriendinnen hebt om leuke dingen mee te doen, dat maakt het daar natuurlijk ook alleen maar leuker en gezelliger! Al met al hebben jij en de familie waar je bent het allebei ontzettend getroffen met elkaar! Wens je succes met je studie verder en op naar je volgende mooie blog!
    Groetjes Marije

  • 20 Oktober 2016 - 20:29

    Milou:

    Hey Marije,
    Ja het is hier echt super en heb het inderdaad echt getroffen met de familie ! Ze zijn zo lief !
    Dankjewel dat gaat helemaal goedkomen !!

  • 24 Oktober 2016 - 17:54

    Myriam:

    Lieve Milou,
    Geweldig weer om dit alles te mogen lezen, geniet er lekker van. Hoe zijn de temperaturen nu bij jullie? Hier is het nu echt herfst.
    Groetjes vanuit het mooie twente

  • 26 Oktober 2016 - 17:19

    Milou:

    Hee Myrjam,
    De temperaturen zijn nu weer lekker rond de 25-30 graden maar afgelopen weekend even wat minder geweest met regen en onweer .. Maar heb op zich niks te klagen als ik de weersberichten van Nederland zie haha !
    Groetjes vanuit sevilla !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Milou

Actief sinds 05 Okt. 2016
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 12535

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 28 Februari 2017

Mijn ervaringen als Au-pair in Spanje

Landen bezocht: