Verslag 7 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu Verslag 7 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Milou Padmos - WaarBenJij.nu

Verslag 7

Door: Milou Padmos

Blijf op de hoogte en volg Milou

01 December 2016 | Spanje, Sevilla

Hallo allemaal !
Ga er maar even goed voor zitten, want het is een heel boekwerk geworden.
Zaterdag de 19e was het gezin een dagje weg. Ik ben toen met Lineth het centrum in geweest. We hebben lekker geluncht bij '100 montaditos'. Een tentje met hele lekkere en goedkope broodjes. Ook hebben ze heerlijke nachos die Lineth en ik wel graag lusten. Na het eten zijn we naar de Setas geweest. Ook wel de metropol parasol genoemd. Dit is een soort gebouw waar je op kan lopen. Als je hierop staat heb je een fantastisch uitzicht over heel sevilla. Dan zie je pas echt hoe enorm sevilla is.
's Avonds heb ik met Carla en Roxanne eerst wat in het centrum gedronken en zijn daarna doorgegaan naar de club Bandalai. Rond kwart over 12 kwamen we binnen en er was helemaal niemand en zelfs de muziek stond nog uit. We besloten om nog even naar buiten te gaan en later weer terug te komen. Buiten zagen we allerlei jongeren op de parkeerplaats. Ze hadden de muziek aan van de autoradio's en de flessen drank vlogen in het rond. Dit is dus blijkbaar de gewoonte om in te drinken in Sevilla, gewoon op de parkeerplaats.
Een tijdje later zijn we de club weer ingegaan, het was iets drukker en we kwamen later ook de rest tegen. De club zelf viel een beetje tegen maar toch hebben we wel weer een gezellige avond gehad.
Het laatste weekend van november was aangebroken. Het weekend waar ik al een hele tijd naar uit heb gekeken: de trip naar Marokko !
Om half 2 vertrokken we. Na een lange, regenachtige reis van zo'n 8 uur waren we eindelijk aangekomen in het hotel. Onderweg vertelde de gids ons dat het al zo'n 6 maanden niet had geregend in Marokko. En net als wij dit weekend gepland hebben, regent het.. Maarja dat liet ons de pret niet bederven. Onderweg hadden we overigens al onderhand alles te horen gekregen van Marokko. Onze gids was niet te stoppen, eerst alles in het Engels vertellen en dan ook nog eens in het Spaans. We kregen gewoon spontaan hoofdpijn van al dat gepraat van die man. Zaterdag ochtend ging alweer vroeg de wekker, eerst ontbijten en daarna weer de bus in om vervolgens de eerste stad te bezoeken: Asilah. Hier zijn we maar eventjes geweest maar het was wel een mooie stad. De huizen hadden allemaal prachtige schilderingen op de muren.
De volgende bestemming was Tétoean. Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij het strand. Hier stonden een aantal kamelen klaar. Wij mochten hier vervolgens op gaan om zo een rondje te rijden op het strand. Het regende pijpenstelen dus die beesten waren kletsnat, en wij trouwens ook. Maar het was echt geweldig om op zo'n kameel te rijden, wat hebben we gelachen zeg.
In Tétoean aangekomen hebben we eerst een uitgebreide lunch gehad. De binnenkomst was al fantastisch, we werden namelijk verwelkomt door een paar mannen die stonden te zingen en dansen. Eenmaal na het eten was er nog een soort ceremonie met een hoop gezing en gedans.
Hierna zijn we het stadje ingegaan en hadden we nog even vrije tijd om rond te lopen. Heel ver durfden we niet te lopen want alle straatjes leken op elkaar, en dan was het ook nog eens donker.
Bij het hotel aangekomen hebben we eerst wat gegeten. De avond was nog jong dus we wilden nog iets leuks doen. Er zaten 2 barren en een discotheek bij dit hotel. Eerst hebben we een drankje gedaan bij één van de barren en hierna wilden we een kijkje nemen in de discotheek. Binnengekomen in de discotheek zagen we helemaal niemand, de muziek was slecht en de drankjes waren belachelijk duur. 100 Dirham (=10 euro) voor één drankje werd ons net iets te veel van het goede. We kwamen dan ook heel snel tot het besluit om toch maar niet te gaan stappen en lekker naar bed te gaan.
Zondag ochtend weer een prima ontbijtje gehad en daarvan ook nog wat meegenomen in onze lunchboxjes. Typisch Nederlands hè, lekker gierig ;)
En weer gingen we de bus in om zo naar het dorpje Chefchoean te gaan. De 'blue city'. Dit was heel mooi om te zien, al die helderblauwe huisjes, en zelfs waren er blauwe taxi's.
We hebben hier nog een kleine rondleiding gekregen en zijn nog naar een soort naaiatelier geweest. De locals lieten hier hun werk zien. Ze hadden allerlei kleurrijke kleden, sjaals en kussens, en alles was handgemaakt.
Hierna hadden we ook nog even vrije tijd. We zijn nog even in wat winkeltjes geweest en hebben wat lekkers gekocht voor de terugweg, want we hadden nog een lange reis voor de boeg.
Ondanks het barslechte weer hebben we een heel leuk en gezellig weekend gehad in Marokko !
Muchos abrazos !

• 01 December 2016 - 10:45

Gerda:

Hoi Milou, weer een prachtig reisverslag. En weer een ander land bezocht. Het reizen zit je in het bloed, net als je tante haha. Wij gaan als het allemaal mee zit volgend jaar naar Kenia. Je heb weer veel ondernomen las ik. Ook met Lineth op pad geweest. Gaat alles goed met je spaans? Je spreekt al een aardig woordje zeker? Wij zijn nog steeds aan het zoeken voor een goedkoop tripje naar jou, maar dat valt niet mee.
    Had ook een vriendin uit de reiswereld gevraagd iets op te zoeken, maar dat pakte ook niet goedkoop uit.
    Nou we zoeken nog even verder.
    Alles oke met de familie? Nou je bent weer op de hoogte. Succes met alles en een dikke kus.

• 01 December 2016 - 16:26

Geralda :

Hola Milou,

Wat ontzettend leuk om te lezen over je belevenissen, het is het eerste verslag dat ik tegen kom op FB, volgens mij heb ik al die tijd in een ei gezeten of zo

• 01 December 2016 - 20:01

Nicole:

Wowie, het houd maar niet op met die prachtige leuke
    Gezellige verhalen

• 02 December 2016 - 09:38

Milou Padmos :

Hey tante Gerda! Ja die reisjes zijn wel echt helemaal mijn ding haha! Oh was Kenia, wat gaaf! Het Spaans gaat al best goed ook ja. En ook met de familie gaat het goed! Nou hopen dat jullie iets vinden en kunnen komen, dan kunnen jullie de familie ook ontmoeten !!
    Groetjes en dikke kus

• 02 December 2016 - 09:51

Milou Padmos :

Hola geralda!
    Haha ik heb inderdaad al aardig wat verslagen geschreven.
    Als ik weer in Nederland ben zal ik alles wel een keertje in het echt nog vertellen !!
    Groetjes